Free Template, Anime, And Manga

Cerita Rakyat Kab.Sinjai SUL-SEL

Bagikan ke Teman! :



Passalenna Bulu Ase

Sinjai iyanaritu aseng kota kabupaten engkae ri Sulawesi – Selatan, aseng Sinjai iyanaritu caramming wanua mabbulo sipeppa nasaba onrong masseddinna tellu akkarungeng riasengnge “Tellu Limpoe” iyanaritu Tondong, Lamatti, na Bulo – Bulo. Sinjai rappunnai asera kecamatang, sala seddinna kecamatang Buluppoddo. Iyaro Buluppoddo riasengngi Buluppoddo nasaba maega bulu sibawa pong Poddona. Sala seddi Bulu engkae ri Buluppoddo riasengngi “ Bulu Ase “.

            Warekkadana taue makkeddae iyaro ase engkae ri Bulu Ase assalenna pole ri Poso (Sulawesi – tengah ) nennia lette’ki ri Buluppoddo nasaba engka asabarenna. Asabarenna   Iyanaro,  riolo ri wettu tettongna akkarungeng loppoe ri Poso, arungna  selo’na nasuro atanna “ Mappabbesse Ase “ ri onrong attarong ase engkae ri ahana pattongko bolae iyarega naseng taue “ Rakkeang “. Ri rakkeangngero engka metto Meong Palo Karellae ritaro sarekkuammengngi najagai asena Arung Poso pole ri balahoe. Ri seuwa wettu ri rakkeangnge maega balaho maelo manrei ase ri karungnge nennia magattimui Meong Palo Karellae peppeng manengngi balahoe. Wettunnana mappeppeng balaho, dena’ nasanna – sannai meddungngi Meong Palo Karellae lao ri aha, tuppa manengngi santang kajue ri uringnge. Macai lopponi pannasu –nasuna arungnge nasaba meddung manengni santangnge ri dapurengnge. Makkuniro Dena’ nasanna –sannai napeppe’ki pabberrung ulunna Meong Palo Karellae na massu’ cera’na .

Temmaka peddi’na napirasai Meong Palo Karellae nasaba’ dena’ gaga tarima kasi’na rupa taue ri olo’ – kolo’ purae jagaiangngi asena. Terri tassekke’ – sekke’ni Meong Palo Karellae nasaba temmaka peddi’na atinna ri tau engkae ri akkarungengngero. Naasengngi mappakkua maneng pabbanua monroe ri onrongngero.  Makkuniro passalenna na pura toddo pettu ri atinna Meong Palo Karellae pilaiki wanua Poso nasaba dena’ napojini kedo – kedona tau ri kampongngero. Ri tengnga laleng tasselengngi Meongnge nasaba engka manengngi ase – asena arungnge maccoeriki. Maelo manengngi iyaro ase maccoe ri sahaba’na sappa onrong makessing na macole’ kedo –kedona pabbanuanna nasaba iyaro pappasenna Sangiang Serriq sarekkuammengngi naccoeriwi Meong Palo Karellae.


Temmaka belana ase sibawa Meong Palo Karellae sompe sappa’ akkatuong barunna. Nennia talliwa tekko’na jappa, menyeng manengngi dolo matinro ri seuwa kampong ri asengnge Buluppoddo. Nasaba tekko’na jappa, tellakki moto’ nennia kapajaneng manengngi, mompo’ni mata essoe na maegani tau jappa ri kampongngero na pura ripettuang makkedda iyaro ase dena’ naulle diita jappa mappada rupa taue. Jaji iyaro asabarenna na dena’na naulle maneng patterrui assomperengna nasaba diatteangni ri Sangiang Serriq, purani dipattentu ri Puang Marajae makkeddae Bulupoddo mancaji onrong tuona Meong Palo Karellae sibawa iyaro ase maneng nasaba pura ni mancaji totona Puang Marajae . Ri onrongngenanaro Meong Palo Karellae paccappu umuru’na jagai maneng silongna. Iyaro maneng ase masseddi mancaji Bulu’ ripennoi Ase riseo’ na disesenaro ripennoi galung, nappa ri ajena ro bulu’e engka salo riaseng Batu Sebbo, iyaro Batu Sebboe rilalengna monro Buaja pakkonroangna Bulu’ na salo’e.
Makkokkoe ri Bulu Ase mancajiki onrong makkumpulu’na pabbanuae ri kampongngero narekko purai mingngala na makkebbu’ni acara “ Manre ase baru ” na “ Mabbissa Lopo’ “, Ri acaraero engkato tari “ Mappaddekko ”. Narekko engkaki ri Bulu’ Ase mulleki mita “ Bulu Beppajeng “ iyanaritu onrong sitana Sawerigading sibawa sulessureng kaddu’na.   Makkuniro carita passalenna riasengngi Bulu Ase.

TERJEMAHAN 

                                            Asal Mula Bulu Ase

Sinjai adalah salah satu kabupaten yang ada di Sulawesi – Selatan. Nama Sinjai merupakan cerminan rasa persatuan rakyatnya karena terdiri dari gabungan 3 kerajaan besar di Sinjai yang disebut “ Tellu Limpoe “ yaitu terdiri atas Tondong, Lamatti, serta Bulo – Bulo. Sinjai mempunyai 9 kecamatan, salah satunya kecamatan Buluppoddo. Menurut sejarah, pemberian nama Buluppoddo berasal karena kecamatan itu terdiri atas banyak gunung da pohon Poddo. Dan salah satu gunung yang ada disana adalah “Bulu Ase”.
Menurut cerita rakyat disana menyebutkan bahwa padi yang ada di Bulu Ase berasal dari kota Poso (Sulawesi Tengah) yang berpindah ke Buluppoddo karena suatu sebab. Sebabnya adalah, dahulu kala di waktu berdirinya kerajaan besar di Poso, rajanya selalu memerintahkan abdinya untuk melakukan “ Mappabbesse Ase “ atau pengikatan padi kemudian disimpan di tempat penyimpanan padi yang ada di bawah atap yang biasa disebut “ Rakkeang “. Di tempat itu terdapat “ Meong Palo Karellae “ yang bertugas menjaga semua padi raja agar terhindar dari tikus – tikus. Di suatu hari di tempat penyimpanan padi banyak tikus yang merajalela ingin memakan padi di karung tapi beruntunglah dengan cepat Meong Palo Karellae mengusir tikus – tikus itu, tanpa disengaja Meong Palo Karellae terpeleset dan terjatuh ke bawah sehingga menumpahkan seluruh santan sayur di panci. Koki kerajaan sangat marah karena santan telah tertumpah di lantai dapur sehingga tanpa sengaja dia langsung memukul kepala kucing dengan peniup api yang mengakibatkan kepalanya keluar banyak darah.
Begitu sakit yang dirasakan Meong Palo Karellae karena tidak ada rasa terima kasih sedikitpun yang diberikan manusia kepada binatang yang telah setia menjaga padinya. Menangis tersedu – sedulah Sang kucing karena hatinya begitu sakit kepada orang – orang yang ada di kerajaan itu. Dia mengira bahwa sifat semua rakyat disana tidak baik. Itulah alasan Meong palo Karellae memutuskan untuk meninggalkan Poso karena dia terlanjur sakit atas kejadian yang menimpanya. Di tengah perjalanan kucing itu sangat terkejut karena ternyata para sahabat padinya mengikutinya meninggalkan kampung itu. Ternyata para padi diperintahkan oleh Dewi Padi untuk mengikuti kemana kucing penjaganya pergi mencari tempat yang memiliki rakyat yang bersifat terpuji.

Ternyata begitu jauh perjalanan yang dilakukan para Padi Bersama sahabatnya Meong Palo Karellae dalam mencari kehidupan barunya. Karena sangat letih, mereka akhirnya istirahat sebentar dan tidur di sebuah kampung yang disebut Buluppoddo. Karena terlalu letihnya, akhirnya mereka bangun kesiangan karena mentari telah muncul di ufuk timur dan manusia telah keluar rumah melakukan aktivitasnya padahal telah ditetapkan bahwa manusia tidak boleh mengetahui bahwa padi sebenarnya itu hidup dan bisa berjalan layaknya manusia. Jadi sudah ketentuan Yang Kuasa bahwa Meong palo Karellae dan Para Padi ditakdirkan untuk mmenghentikan perjalanan dan menetap di gunung itu, mereka semua yakin bahwa tempat itu adalah tempat yang mereka cari, dimana para penduduknya baik dan penyayang. Di tempat itulah Meong Palo Karellae menghabiskan umurnya untuk menjaga para sahabatnya. Disitulah juga semua padi bersatu menjadi gunung yang dipenuhi padi yang terikat dan disekelilingnya dipenuhi sawah, kemudian di kaki gunung itu terdapat sungai yang disebut Batu Sebbo, dimana di dalam batu berlubang itu tinggal buaya yang menjadi penjaga gunung dan sawah itu.
Sekarang di Bulu Ase dijadikan tempat berkumpulnya para masyarakat di kampung itu jika telah panen padi dan kemudian membuat acara “ Makan beras baru “ dan “ Pembersihan diri “. Di acara itu juga dihadirkan tarian rakyat setempat yang disebut tari Mappaddekko. Jika kita berada di Bulu Ase, maka kita juga akan menjumpai Gunung Beppajeng yaitu tempat pertemuan Sawerigading dan saudara kembarnya. Begitulah asal mula terjadinya Bulu Ase. 



4 komentar — Skip ke Kotak Komentar

sahra mengatakan...

Terima kasih ... blog ini membantu saya menyelesaikan tugas sastra nusantara

Unknown mengatakan...

blog ini dapat mengetahui tentang sinjai

Unknown mengatakan...

Bukankah pemilik cerita ini adalah kepunyaan Hardianti Hasyim anak UNHAS PSGBD angk. Ke 2

Diaana mengatakan...

Ada ka cerita rakyat sinjai yang lain lagi

Posting Komentar — or Kembali ke Postingan